Wie wordt de
Beste Zelfzorgadviseur 2019?

Reglement

De organisatie van de verkiezing Beste Zelfzorgadviseur is een samenwerkingsverband tussen Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) en het officiële nascholingsplatform Zorg dat je Bijblijft. Net als voorgaande jaren is de titel Beste Zelfzorgadviseur te winnen en daarnaast ontvangt de winnaar een prachtig prijzenpakket.

Het doel van de verkiezing is het stimuleren van goede advisering en landelijk aandacht te vragen voor het belang van goed zelfzorgadvies in de drogisterij.

Je kunt je vanaf het derde kwartaal 2018 weer inschrijven.  Bij inschrijving ga je akkoord met het volgende reglement:

REGLEMENT verkiezing Beste Zelfzorgadviseur

Om fouten en teleurstellingen te voorkomen, is het belangrijk dat je deze informatie goed doorleest voordat je je inschrijft voor deelname.

  1. Deelname aan de verkiezing Beste Zelfzorgadviseur is mogelijk voor alle gediplomeerde drogisten en assistent-drogisten werkzaam in een drogisterij met het keurmerk Erkend Specialist in Zelfzorg.
  2. De deelnemer is bereid het vak uit te dragen en is (redelijkerwijs rekening houdend met zijn of haar beschikbaarheid) inzetbaar voor PR-activiteiten ter promotie van de drogist als deskundig verkoper van zelfzorggeneesmiddelen en -producten.
  3. (Assistent-)drogisten kunnen zichzelf inschrijven door het inschrijfformulier in te vullen via deze link. Inschrijven is mogelijk tot en met 14 oktober 2018.
  4. De deelnemer is vóór 1 december 2018 volledig nageschoold.
  5. Alleen volledig ingevulde formulieren geven recht op deelname.
  6. Het verkiezingstraject bestaat uit de volgende onderdelen:
  • 6a. online toets UAD-middelen (RVG & RVH).
  • 6b. online toets AV-middelen, voedingssupplementen en fytotherapie.
  • 6c. online toets Overige zelfzorgproducten.
  • 6d. online WASA casus toets.
  • 6e. Bezoek Mysteryshopper aan de 5 beste deelnemers (binnen iedere formule) op werkadres.
  • De toetsen 6a t/m 6d zijn te volgen vanaf 23 oktober tot en met 30 november.
  • De Mystery shopper bezoekt de deelnemers tussen 21 januari en 9 februari 2019.
  • Tot slot wordt de beste deelnemer per formule uitgenodigd voor een jurygesprek. Dit gesprek vindt plaats in de week van 25 februari tot 1 maart 2019.
  1. De Beste Zelfzorgadviseur is koploper in alle categorieën.
  2. Onderdeel van de verkiezing is het digitaal inzenden van het werkrooster. Zo weet de Mystery shopper wanneer de persoon aanwezig is op het werk.
  3. Onderdeel van de verkiezing is het digitaal inzenden van een (pas)foto. Dit betreft een foto waarop de genomineerde duidelijk zichtbaar staat. De genomineerde geeft toestemming voor gebruik voor PR-doeleinden.
  4. De deelnemer geeft toestemming om de uitslagen kenbaar te maken aan de werkgever.
  5. De winnaar van de verkiezing Beste Zelfzorgadviseur wordt bekend gemaakt in maart 2019 tijdens een feestelijke bijeenkomst.
  6. Het ingestuurde materiaal blijft eigendom van de organisatie van de verkiezing.
  7. Over de uitslag van de verkiezingsrondes kan niet worden gecorrespondeerd.
  8. In alle overige zaken waarin dit algemene reglement of de deelname informatie niet voorziet, beslist de organisatie van de verkiezing.
  9. Deelnemers verklaren zich bij inschrijving akkoord met dit reglement.